Til toppen

Slik returnerer du i nettbutikken

  1. Ønsker du å bytte vare må du legge inn ny bestilling i nettbutikken på ny vare. Kontakt post@variosport.no dersom prisen har økt i mellomtiden.
  2. Fyll ut returskjema og kryss av returårsak.
  3. Pakk inn varene som skal returneres sammen med returskjemaet.
  4. Klistre på returetiketten som du får tilsendt.
  5. Lever returen hos ditt nærmeste Bring hentested. Her finner du en oversikt på hentesteder i nærheten av deg: www.bring.no/kart
  6. Et gebyr på 79,- bli trukket fra summen som refunderes.

Returen behandles normalt innen 2-3 virkedager etter at vi har mottatt returpakken. Pengene refunderes så snart returen er blitt behandlet. Merk at det vil kunne ta noen virkedager før pengene er tilbake på konto.

Før du bytter eller returnerer

Pakk inn og send både vare og emballasje i samme stand som du mottok dem: Produkter skal være prøvd på inne, og være uskadet, rene, og med merkelapper og/eller emballasjen på. Dersom varen er prøvd ute, vil det kunne føre til at vi ikke godkjenner retur av disse.

Avbestilling

Hvis du ønsker å kansellere en ordre må du ta kontakt på post@variosport.no. Vi godtar kansellering av bestilling så lenge orden ikke er sendt fra lager. Hvis bestillingen kanselleres, får du full refusjon. 

Frakt

Det er frifrakt på alle varerer over 1500 kroner. Handler du for under frifraktgrensen blir fraktkostanden kun 99 kroner. Pakker fra Vario Sport blir sendt med Bring pakke til hentested. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 3 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. I høysesong tar vi forbehold om at det vil ta lengre til å motta pakke. Du vil motta hentekode på sms eller epost fra Bring.

Dersom en pakke ikke blir hentet i tide vil du bli belastet 199,- kroner i gebyr for dekke kostnadene vi har hatt. Pakker som ikke har blitt hentet omfattes normalt ikke av angreretten. Våre leveringsgaranti dekker hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vennligst ta kontakt dersom du er bosatt på Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være myndig.

Reklamasjon og garanti

Produkter kjøpt hos Vario Sport har to års garanti og reklamasjonsrett mot fremvisning av kvittering. Garantien og reklamasjonsretten dekker ikke normal slitasje, elde, uhell under bruk, bruks- eller vaskefeil.

Når det oppstår en reklamasjon ønsker vi å gi kunden et nytt produkt eller reparere eksiterende produkt. Eventuell reparasjon skal ikke være til belasting for kunden. Reparasjon gjelder ikke klær.

Vi er ikke ansvarlig for tap i forbindelse med bruk av våre produkter, som f.eks. og avfarging eller mistede gjenstander fra av fra lommer etc.

Behandling av reklamasjoner og eventuelle bytter av reklamasjonsprodukter gjøres ved å sende e-post til post@variosport.no med 3 bilder av det ødelagte produktet. To nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde.

Reklamasjonsretten gjelder mot fremvisning av kvittering. Ved heving av kjøp/tilbakebetaling, må også kvittering fremvises. Reklamasjonsfristen på våre produkter er 2 år.

Utdrag fra Forbrukerkjøpsloven kapittel 6. Forbrukerens krav som følge av mangler ved salgsgjenstanden.

(Utdrag §27)
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

(Utdrag §29)
Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

(Utdrag §31)
Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§29 og 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag i forholdet mellom nedsatt og avtalt pris til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

§32 I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.